Week 4 Maandag

16 Mrt 2015

Izmir yolcusu kalmasın!

Vandaag gaat was een zeer vermoeiende dag. Maar het is en was het allemaal waard. Ik ben dus rond 5:15 opgestaan. Veel had ik niet te doen want ik had al gisteren alles al klaargemaakt. Ik moest nog even een paar kleine dingen in mijn koffer steken daarna heb ik me nog klaargemaakt, snel ontbeten, mijn vuilzak genomen, even buiten in de container gedropt en ben met mijn grote en zware koffer richting het station. Het is maar 5 minuutjes wandelen van mijn appartementje. Rond 7 uur ben ik op de trein Stuttgart hbf gestapt en rond 7:50 is de trein daar gearriveerd. Het station van Stuttgart is zo groot dat ik 15 minuten moest wandelen om naar de metro te kunnen gaan. Van spoor nummer 101 heb ik de trein van Stuttgart Flughafen/Messe genomen. Rond 9 uur was ik aangekomen in de luchthaven. Ik heb nog even moeten wachten om in te checken, en nadat ik mijn bagages heb gedropt heb ik nog even een koffietje gedronken in Burger King, met een heel mooi uitzicht op de landingsbaan. Rond 16 uur was ik in Istanbul. Ik moest me haasten om mijn volgende vliegtuig te halen. Rond 7 uur ben ik was ik uit de luchthaven van Izmir vertrokken en rond 8 uur was had ik al mijn bagage in mijn hotelkamer gedropt. Ik ben haastig op zoek gegaan naar een kapper, en heb ook een gevonden. Nadat ik van de kapper ben teruggekomen ben ik meteen gaan slapen omdat ik heel vermoeid was. Het is een heerlijk gevoel om uit de vliegtuig te stappen en over Turkse vlaggen te zien. Mijn hotelkamer is ook helemaal de top en de service en gastvriendelijkheid van het hotel kan niet veel beter!

Week 4 Dinsdag

17 Mrt 2015

Kantoor INPOSIA @ Izmir!

Rond 8:40 was ik voor het appartement van onze kantoor. Ik heb een paar keer gebeld maar niemand heeft opengedaan dus ben ik even voor de kust, op een bankje gezeten en heb eventjes genoten van de uitzicht daar. Rond 9 uur ben ik dan teruggegaan en ik ben beneden ontvangen door mijn collega Elif. We hebben daarna even kennisgemaakt met alle aanwezigen, ik heb ook mijn collega Merve ontmoet, zij had me in de eerste week een opleiding gegeven in Skype. Rond 11 uur is de hoofdverantwoordelijke Göksel Üçer, een heel sympatieke persoon, gekomen en we hebben even een gesprekje gehad. Hij vroeg me over mijn studies en over mijn toekomstplannen. Daarna heb ik een presentatie gegeven over het project. Ik heb hun mijn datamodel laten zien om het hun makkelijker te maken om onze eisen te begrijpen. Tot 6 uur zijn we dan bezig geweest met opstellen van een plan om dit project aan te pakken. s'Middags zijn we met z'n allen gaan eten in restaurant in de achterliggende straat met een prachtig uitzicht naar de zee. En nu ben ik in de lobby van het hotel, mijn blog aan het updaten, en aan het genieten van mijn kopje thee ;-).

Week 4 Woensdag

18 Mrt 2015

Kantoor INPOSIA @ Izmir!

Vandaag ben ik rond 8:50 naar onze kantoor geweest en weer was er niemand aanwezig. Ik heb heel even moeten wachten op mijn collega Cansu. Ik heb hun vandaag wat Belgische chocolade gebracht en iedereen vond het geweldig. Voor sommige collega's was Belgische chocolade niets nieuws. Meeste collega's, toch de jongsten onder hun zijn met Erasmus Study plan, in verschillende landen in Europa geweest. Vandaag moest ik de ganse dag werken met Merve. We zijn begonnen met templates aan te passen in DocHuman die zelf door Netle gebruikt worden. We hebben een eerste versie van onze templates aangepast en doorgestuurd naar INPOSIA in Duitsland. We hopen dat we tegen morgen een feedback kunnen krijgen van Javi.

Week 4 Donderdag

19 Mrt 2015

Kantoor INPOSIA @ Izmir!

Vandaag was mijn laatste dag in Izmir. We hebben vandaag een demo gegeven van wat we gisteren gedaan hebben aan Göksel. Ook hebben we een kleine feedback gekregen van Javi. Ze willen van ons dat we de layout aanpassen aan de huisstijl van de andere applicaties die momenteel ontwikkeld worden. Na een gesprek met Göksel en andere collega's heb ik de opdracht gekregen om het functioneel deel eerst werkend te maken. De layout kan aangepast worden maar er is momenteel binnen DocHuman zelf onvoldoende ondersteuning om wijzigingen aan te brengen in de layout. Verder hebben we vandaag een aantal afspraken gemaakt met de collega's onderling. Ze hebben me meerdere keren gezegd dat ik hun altijd mag contacteren als ik problemen heb. We gaan ook 1 keer per week een meeting houden en rapporteren. Tegen het einde van de dag hebben we samen mosselen besteld. Volgens de collega's is Izmir bekend om zijn met rijst gevulde mosselen. Tegen 18 uur hebben we even afscheid genomen met de collega's. Ik heb hun bedankt voor hun hulp en gastvrijheid. Zij vonden het heel fijn dat ik hun lekkere belgische chocolade heb gebracht. Daarna zijn we even met mijn collega even gaan shoppen, omdat ik niet met lege handen naar Karlsruhe wil gaan. Ik heb voor zowel mijn huismaten en mijn collega's Lokum gekocht.

Week 4 Vrijdag

20 Mrt 2015

Back to Germany :-(

Ook vandaag was het een vermoeiende dag. Ik heb heel weinig geslapen. Maar 4 uurtjes. Ik ben dus wakker geworden om 6 uur. Een taxi stond al klaar om mij naar de luchthaven te brengen. Na de betaling ben ik vertrokken. Ingecheckt, gevlogen en rond 10 uur was ik in Istanbul en rond 14:15 was ik al buiten in de luchthaven van Stuttgart. Ik heb de metro genomen naar het centraal station van Stuttgart en daarna ben ik met de trein naar Mühlacker gekomen om te logeren bij mijn nicht.
Het is spijtig om Izmir achter te laten maar er is gisteren sprake geweest over een komende bezoek over ongeveer een maand. Deze keer met Muzaffer, mijn interne stagebegeleider en Javi. Izmir is een geweldige stad. Ik was zelf nog nooit naar Izmir geweest. Ook de ligging van ons bureau is perfect. We hebben geen uitzicht op de zee omdat we juist aan de achterkant van de blok zijn. De collega's in Izmir zijn heel erg sociaal. Ik werd er heel goed ontvangen, het zijn heel erg sympathieke mensen, zowel de mensen die hogerop de ladder staan als de mensen die iets lager staan. Er heerst een heel aangename sfeer in de werkplaats. In vergelijking met Duitsland staat Izmir heel ver achter op vlak van werkgebied. In Izmir werken we gewoon in een appartementje met meubilair van zeer slechte kwaliteit en iedereen zit dichter, zelfs te dicht bij elkaar. In Duitsland is dat helemaal anders, maar er is veel minder sociaal contact tussen de collega's onderling. Het is een zeer heel leuke ervaring geweest om onze kantoor in Izmir te zien. Ik kijk alvast uit op ons volgende bezoek!